Проект реконструкції Луцького Привокзального майдану
Паралельно з розробкою проекту Луцького залізничного вокзалу група компаній ПП «Творча архітектурна майстерня «Балан та Стельмащук» та Архітектурно-будівельна компанія «Глорі Плюс» розробила комплексний проект благоустрою прилеглої до вокзалу території, а також проект реконструкції Привокзального майдану.
Головний архітектор проекту – О.Балан.
До творчої групи був залучений сертифікований інженер-дорожник А.Коцага.
Проектом передбачалась реконструкція скверів з торців приміщення залізничного вокзалу, влаштування пандусів для людей з обмеженими можливостями, благоустрій території, перонів. В перше в Луцьку для мощення застосована спеціальна плитка з фактурною поверхнею, що дозволяє показати людям з вадами зору необхідні напрямки руху, обмеження та небезпечні зони (перон, тощо).
При плануванні Привокзального майдану було проведене функціональне зонування території. Творча архітектурна майстерня «Балан та Стельмащук» запропонувала перенесення зупинок транспорту, розділила зони висадки/посадки пасажирів, рознесла зупинки тролейбусів та приміських автобусів, створила окрему стоянку для таксі та особистого транспорту, в.т.ч для відвідувачів ринку «Привоз». Згідно з затвердженим проектом, майданчик для паркування біля привокзального ринку передбачався тільки для легкових авто, таксі, а приміські маршрутні автобуси повинні очікувати біля приміщення швидкої допомоги. На превеликий жаль концепція транспортної схеми – не реалізована.
Пішохідний рух на площі врегулювали шляхом встановлення турникетів-обмежувачів та зручним розміщенням переходів.
Спеціально для цієї площі фахівцями-конструкторами нашого підприємства були розроблені високі та міцні опори що можуть тримати контактну мережу тролейбусів на прольотах до 30 метрів.
Також архітектурно-будівельна компанія «Глорі Плюс» вперше в Луцьку для регулювання транспортного та пішохідного руху на площі застосувала дорожні знаки з світодіодною підсвіткою, що не тільки покращило рівень безпеки дорожнього руху, але й доповнило нічний образ фасадів вокзалу.
Нажаль ідею організації простору навколо привокзального майдану не вдалося реалізувати у повній мірі. Проектом передбачалося розкрити сквери з обох торців вокзалу, симетрично встановивши в них альтанки, створивши просторову композицію з спорудою вокзалу у центрі. Проте сквер з лівої сторони споруди вокзалу (біля надземного переходу) закритий рядом залізних кіосків-черепашок. Архітектори запропонували їх знос та будівництво за гроші власників цих «торгових місць» сучасного павільйону в стилі основної споруди «розкривши» сквер та площу.
На той час головний архітектор міста Луцька, ображений на проектну групу, яка порахувала за потрібне не радитись та погоджувати з ним проект вокзалу та привокзального майдану (з 2012 року згідно Закону про Архітектурну діяльність таке погодження не потрібне) заблокував реалізацію цієї ідеї. За його словами кіоски мали знести у 2013 році по закінченні терміну оренди землі. Однак вони стоять і сьогодні, спотворюючи композицію привокзального майдану, створюючи враження провінційності і несмаку.